За останній місяць на світовому ринку ціна на рослинну олію знизилась на 10%, натомість на українському — олія подорожчала на 3%. Причина такої різниці — це відсутність антиконкурентних узгоджених дій на вітчизняному ринку олії. Таку думку висловив економічний експерт Олег Пендзин на unn.com.ua.

«Український та світовий ринок мають одну істотну відмінність: за кордоном рослинна олія представлена у різних цінових сегментах — пальмова, соняшникова і олія преміум-класу. Водночас в Україні соняшникова олія — єдиний вид рослинної олії, як в найдешевшому, так і в середньому цінових сегментах», —  розповів експерт.

 На його думку, вільна конкуренція на українському ринку соняшникової олії відсутня, а правила гри на ньому диктують вертикально-інтегровані компанії.

 «Вітчизняний ринок соняшникової олії має всі ознаки антиконкурентних узгоджених дій. Крім агрохолдингів в Україні є з десяток невеликих підприємств, які виробляють олію. Так, вони менші і не такі потужні, однак це не означає, що держава має забувати про їх присутність на ринку. І цим питанням має зайнятися АМКУ», — висловився Олег Пендзин.

Від admin